Piesze szlaki

Główny czerwony szlak beskidzki (Ustronie ŚI. - Wołosate)
wchodzi od Wysowej i Jasionki w zachodni pas otuliny Parku we wsi Wołowiec i prowadzi przez przełęcz między Mareszką (801 m n.p.m.), a Maguryczem Dużym (788 m n.p.m.), południowym skrajem doliny Bartnego, obok bacówki PTTK pod Mareszką i przelęczy Majdan, grzbietem Magury (842 m n.p.m.), drogą leśną między Magurą, a G. Kosińską (741 m n.p.m.), następnie przez kulminacje Świerzowej (842 m n.p.m.) i Kolanina (708 m n.p.m.), Hałbów i Dolinę Hałbowską do Kątów, skąd zmierza w stronę Chyrowej.
Czas przejścia przez teren Parku i otuliny okoto 9,5 godzin.
Za Kolaninem szlak przecina leśną drogę, którą można zboczyć do Kotani i Świątkowych lub do Desznicy.

Niebieski szlak graniczny (Grybów - Ustrzyki Dolne)
schodzi na opisywany teren od Koniecznej przełęczą nad Radocyną, następnie wiedzie przez grzbiet Dębiego Wierchu (664 m n.p.m.), a spod przełęczy Beskid (593 m n.p.m.) drogą do Grabu i Ożennej, stamtąd grzbietem Nad Tysowym (713 m n.p.m.) do doliny dawnej wsi Ciechani i dalej drogą do również opuszczonej Huty Polańskiej, skąd wraca do granicy państwowej na grzbiecie Wielkiej Góry (791 m n.p.m.) i przez Baranie (728 m n.p.m.) oraz równoległy do Studennego Wierchu grzbiet graniczny dociera do otuliny, kierując się dalej do Barwinka.
Na pokonanie tej trasy potrzeba około 14 godzin.

Szlak żółty z Folusza do Koniecznej
rozpoczyna się od skrzyżowania dróg do Gorlic i Folusza, prowadzi przez Folusz, a następnie drogą leśną w górę do zielonego szlaku gorlickiego na grzbiecie Magury i dalej do Bartnego.

Czarny szlak
wiedzie z Folusza (za przystankiem PKS) poprzez rezerwat "Diabli Kamień" w kierunku Góry Ferdel do przecięcia ze szlakiem zielonym na grzbiecie Magury Wątkowskiej.

Zielony szlak
przebiega z Gorlic do Ożennej przez Wapienne, Mały Ferdel (578 m n.p.m.), Ferdel (648 m n.p.m.) i Kornuty (830 m n.p.m.) na szczyt Magura, skąd Ścieżką Pierwszego Dnia schodzi do Folusza. Następnie biegnie drogą leśną w kierunku Huty Pielgrzymskiej, przechodzi na dolinę potoku Szczawa i poprzez Mrukową, Żmigród, Kąty ponownie wchodzi na teren Parku pod Górą Kamień. Dalej poprzez Krempną, Żydowskie dochodzi do Ożennej, gdzie łączy się ze szlakiem niebieskim.

Niebieski szlak łącznikowy
biegnie z Biecza przez Rozdziele i łączy się ze szlakiem zielonym na Ferdlu. Do podnóży Magury Wątkowskiej można też dotrzeć z Szalowej przez Gorlice i Magurę Wątkowską szlakiem niebieskim, który w Bartnem (przy bacówce) łączy się ze szlakiem czerwonym.